Scroll Top

Teaser-campagne harde raamdeco

BMFABRICS

KLANT: Bmfabrics

PERIODE: 2017

CONTACT: Koen De Vuyst, Hans Boelaert

KRACHTEN: campagneplanning, content marketing, copywriting, beeldbewerkingen

PRODUCTEN/DIENSTEN: direct e-mailings

LINKS: bmfabrics.com

UITGANGSPUNT

Bmfabrics inspireert, ontwerpt en produceert interieurtextiel met een verhaal.

Voor een nieuwe productlijn werd een campagne opgezet die klanten moet warm maken doorheen de maanden voorafgaand aan de product release. De teaser-campagne moest duidelijk maken dat het om een geheel nieuwe productlijn gaat, iets volledig nieuws, waarmee Bmfabrics uit z’n comfortzone treedt. Een direct e-mailing campagne was de aangewezen communicatie, gezien de B2B-context.

AANPAK

Brandman zette een communicatieplanning op, waarin de frequentie, tijdstippen en onderwerpen van de content werden bepaald. Dit voor de verschillende segmenten binnen de doelgroep. Zo werd een plan ontwikkeld voor klanten die in ‘avant-première’ de nieuwe producten te zien krijgen en mensen die de nieuwe producten pas kunnen ontdekken op de officiële release.

Op basis van intake-gesprekken is Brandman aan de slag gegaan om de content te ontwikkelen en evenwichtig te fragmenteren. De twee grote productlijnen werden daarbij tijdelijk product ‘Z’ (zachte lijn) en ‘H’ (de harde lijn) genoemd. Daarnaast werd er ook een thema gekozen voor de campagne: een mysterieuze, maar ondeugende boodschap ‘Bmfabrics gaat vreemd’. Ben je ook al nieuwsgierig?

RESULTAAT

De campagne resulteerde in een reeks van 6 verschillende mailing waves per doelgroep die éénmaal om de 2 weken werden verzonden. Dit om voldoende aandacht te houden zonder een overload aan mailings te bezorgen.

Inhoudelijk stond Brandman in voor de globale opmaak van de mailings, bepaling en bewerking van beeldmateriaal en de voorziening van de teksten in Nederlands en Frans. Maar hoe beeld je nu een product uit, zonder al te tonen wat het is? Met een tip van de sluier, uiteraard! Producteigenschappen werden bijvoorbeeld als close-up of metafoor vertaald. Bij elke wave werd een tip van de sluier opgelicht en werden de productkwaliteiten duidelijk. Met de spanning ten top werd de klant uitgenodigd tot de product release op de Intirio-beurs.

De campagne is alvast een mooie voorbode voor de eigenlijke succes van de nieuwe productlijn.

Me gusta? Laat ook jouw projecten vlammen!
Andere topverhalen