Scroll Top

IntoData huisstijl+

PERIODE: 2022

KLANT: IntoData

CONTACT: Karen Van Hellemont

KRACHTEN: stijlbepaling & brand design, webdesign, motion design

PRODUCTEN/DIENSTEN: huisstijl elementen, brochure, sales presentatie, design website ter implementatie, social media video’s

LINKS: intodata.eu

Uitgangspunt

IntoData ziet het belang van data, en zorgt ervoor dat jouw data van de beste kwaliteit is. Zo kunnen klanten het grootste potentieel halen uit hun data.

Het bedrijf bestaat al een hele poos, maar er is recent een interne positioneringsoefening geweest waarbij de dienstverlening en de klantensegmentering verder op punt werd gesteld. De vorige huisstijl was intussen al enkele jaren oud, en dit was een goede opportuniteit om de visuele stijl niet alleen meer eigentijds te maken, maar vooral relevant : aansluitend bij de visie en brand proposition.

Tegelijkertijd is IntoData in de kernwaarden altijd hetzelfde gebleven, dus is het zinvol om dit nog te kunnen behouden en te herkennen in de update van de huisstijl. Het logo is het enige visuele element wat vast stond, en dat was ook meteen het startpunt om op verder te bouwen.

Aanpak

De basisidentiteit met het Intodata logo zou hetzelfde blijven: de oranje kleur blijft primair, maar in de communicatie moest vooral meer eigenheid en consistentie zitten. Na een korte analyse van de voorgaande stijl bleek vooral DATA zeer weinig aanwezig te zijn. En laat DATA nu net de kern zijn van alles waarvoor we staan. Brandall zag in dat data divers is, digitaal, zowel gestructureerd als ongestructureerd, kwalitatief of ruw. Data bevat informatie : tekstueel, visueel, reeksen,… en in deze diversiteit kunnen we consistentie brengen.

Naar kleuren zouden we meer kleuren toevoegen : enkele digitale kleuren die complementair zijn aan het primaire oranje. We houden het ook licht, en gebruiken deze kleuren als accentkleuren.

Naar vormtaal gaan we voor flat icons : eenvoudig in gebruik en gaat makkelijk samen met diverse beelden, zowel uit fotografie als andere graphics. Door data te visualiseren als iconen van de meest generieke databronnen, kunnen we een basisset van iconen gebruiken die de visuele lijm zou zijn tussen onze eigen beelden en tekstuele communicatie.

Deze visuele elementen werden dan toegepast op enkele basislayouts en een design voor een landingspagina. Quadrant Communications zou namelijk de website zelf bouwen, en daarvoor diende Brandall de nodige visuele elementen aan te leveren. Bovendien gaf Brandall ook de nodige moodboards mee voor het type fotografie dat zou aansluiten bij de nieuwe huisstijl.

Resultaat

IntoData pronkt nu met een visuele stijl die zich niet alleen onderscheidt van concurrenten, maar ook binnen de eigen groep (Inkubis). Met de nieuwe huisstijlelementen kunnen zowel eigen beelden als beelden uit databanken snel en eenvoudig een IntoData-look krijgen – iets waar de mensen van IntoData zelf ook mee aan de slag kunnen in hun sales presentaties.

Opgeleverde elementen zijn, naast de huisstijlelementen, een webdesign met bijhorende banners, een sales presentatie, powerpoint template, sales brochure,… Social media beelden en video’s op basis van de nieuwe stijl zijn ook opgestart na de lancering van de nieuwe huisstijl.

Me gusta? Laat ook jouw projecten vlammen!
Andere topverhalen

Gerelateerde berichten